Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Otworzyć w razie chęci do ożywienia forum

Napiszesz tutaj propozycję, która wpłynie na zmiany na forum.

Otworzyć w razie chęci do ożywienia forum

Postprzez Kin Mato » 10 kwi 2018, o 21:14

Witajcie pany i panie w tym... jednym z pierwszych postów 2k18 na forum. Zdechło nam się z trzeci czy czwarty raz we wrześniu i co poradzić, jakoś tak ciężko idzie prowadzenie PBFa w naszych czasach kiedy PBFy się tak ogólnie znudziły ludziom. :bentham:

Jakiś czas temu miałem ideę co by było jakbyśmy rzeczywiście postanowili kiedyś od nowa ogarnąć to forum. Rzucam plan tak żeby ewentualnie była jakaś wizja na przyszłość, czy żeby ktoś sobie poużywał na swoich forach jeśli mu przypadnie do gustu.

Największy problem w PBFach to to, że to je multiplayer i żeby to żyło to muszą żyć gracze. I tutaj chodzenie po wyspie wymaga wysiłku Mistrza Gry, innych osób związanych ze wszystkim i o jeszcze olaboga jeśli dwie osoby chcą przechodzić przez jedną przygodę. Masakra. Jeden z ludzi odejdzie, przytrzyma i nagle nie ma, następna przygoda zdechła gdzieś w środku. Gracz po miesiącu nieaktywności mówi że lać to, znudziła mi się załoga i tak i wgl, więc na co to wszystko. PBFy szybko zdychają bo dzisiaj się chce a już jutro nie, taka praca sezonowa. Normalne RPGki to się ogarnia w jeden dzień, zbierają się ludzie, porzucają kostką parę razy i do domu, skończone.

I cóż, praktycznie nie jesteśmy w stanie zrobić nic w związku z tym, ale taka moja wizja tego wszystkiego tutaj co najwyżej może trochę ułatwić pracę, sprawić że forum będzie bardziej wytrzymałe, odporne na te ciężkie czasy etc etc.

Idea Pierwsza - Załogi

Załogi, postać w grze, czyli taka jedna z największych podstaw PBFa to też w naszym wypadku jedna z bardziej problematycznych rzeczy. Hiku stworzył sobie z pięć różnych załóg bo mu się każda nudzi i chce zacząć od nowa. Rozwijanie załogi to mordęga, kłótnie o EP, półroczne przygody za 20EP i inne takie, ludzie mają sporo pomysłów na nowe postacie, ale cóż, jakby to forum żyło to i tak do 2019 pewnie połowa tego co byśmy chcieli się jeszcze nie ogarnie. Zdaje mi się że w 2015 czy 2016 miałem pomysł na wynalazcę do załogi który by mi totalnie zrewolucjonizował (no pun intended) całą załogę i ledwie zacząłem rozwijać medyka i piekielnie długo to zajmowało, a nie chciałem mieć w załodze dwóch noname'ów z mizernymi statami.

Co by jakoś pomogło zremasterować posiadanie załogi i zdaje mi się pomogłoby dużo w tworzeniu jakiegoś hajpu, życia na forum to załogi "do wynajęcia". Tworzysz załogę na jedną przygodę i po zakończeniu oddajesz ją. Jeśli wolisz, to możesz wynająć tą samą załogę jeszcze raz, ale ogólnie ta wizja daje możliwość do poeksperymentowania sobie na lewo i prawo, co konkretnie chciałbyś zrobić. Żeby wszystko po kolei rozpisać, załogi do wynajęcia wiążą się bardzo z "rangą" na forum, takim levelem. Twoja ranga pokazuje, jak dobrą załogę możesz wynająć. Zgaduję że Ranga początkowa, nazwijmy ją Ranga 0, pozwalałaby ci na wynajęcie załogi max dwuosobowej, z możliwością wykorzystania 20 artybutów na nich, max 15 na jednej postaci (czyli 15 na kapitanie i 5 na tym drugim), pozwalałaby też na używanie tylko podstawowych stylów walki i przedmiotów. Raczej bym rozpisał rangi na jakieś większe numerki, nie że Ranga 1, Ranga 2, Ranga 3; nie że awansowałeś z Rangi 0 na 1 po przygodzie, tylko że dostałeś tam załóżmy 15 punktów po przygodzie i zalicza ci się do rankingu, jak typowe punkty rankingowe w grach czy jakieś tego typu bajery po prostu. Jak się poddasz na przygodzie to dostaniesz 3 punkty, a jak odbębnisz śpiewająco to poleci może i nawet z 20, coś koło tego, taka wizja.

Zdaje mi się że taki system nie ma za dużo minusów bo można go wykorzystać w dokładnie taki sam sposób jak stary system, możesz używać jednej załogi i po prostu rozwijać ją na wyższych poziomach twojej rangi. Jednocześnie, może ci się znudzić stara załoga i możesz "wynająć" sobie nową, a przygodę później możesz równie dobrze powrócić do tej starej, bo nikt ci nie zabroni.

W takim wypadku miałbyś oczywiście na koncie zaklepane twoje stworzone bronie, twój stworzony/zaklepany owoc itd itd. Możesz stworzyć klan używający specjalnego rodzaju miecza i w każdej następnej przygodzie pokazywać jego inną grupę, możesz zrobić sobie postać z owocem która zawsze umiera i inna postać z innych charakterem używa tego samego owocu, a równie dobrze możesz sobie zamrozić daną umiejętność/owoc/przedmiot.

Idea Druga - Storytelling na potegę

Już mniej więcej doszliśmy do tego że masa z nas kocha storytelling znacznie bardziej niż premie, numerki, rany, wszelkie skomplikowane mechaniki i wszystko. Tylko stary, dobry storytelling, obiektywny Game Majstr który mówi że przeciwnik złamał ci kręgosłup paznokciem i inne takie. Poza tym że generalnie wyszlibyśmy ze skomplikowanych mechanik podczas gry, to myślałem żeby uszczuplić w ogóle tworzenie stylów walki/owoców w większy storytelling.

Style walki i owoce można totalnie uszczuplić. Na jakiejś wczesnej randze można stworzyć styl walki, czyli jakiś ogólny opis tego jak to działa, a także pojedynczą technikę która jest praktycznie kwintesencją tego stylu walki. W takim Gomu Gomu podstawową techniką byłby po prostu sam fakt że Luffy atakuje rozciągając się, ale ta pojedyncza technika robiłaby totalnie za połowę umiejętności Luffy'ego. Nie potrzebujemy podziału na Gomu Gomu no Pistol - uderzenie jedną pięścią, a Gomu Gomu no Bazooka - uderzenie dwoma otwartymi dłońmi, bo oba te ataki podchodzą pod totalnie to samo. Tak samo z atakami nogą. Większość ataków Luffy'ego można ujednoznacznić w jedną technikę, takie G2, G3, G4 to już trochę inna historia i to właśnie one zasługują na specjalną, dodatkową technikę. Niekonwencjonalne wykorzystanie stylu walki lub po prostu inne odgałęzienia stylu, jak w przypadku Rokushiki zasługują na osobne techniki, Awakening też, Power Upy też jak już powiedziałem. Ale poza tym, masakryczna ilość rzeczy nie potrzebuje skomplikowanych technik, większość ataków mieczami to ta sama bajka cały czas, tylko w jakimś innym stylu. Trzebaby to po prostu czasem jakoś odrobinę rozpisać, takie wysyłanie mieczem tnących fal powietrza to fajny bajer który mógłby robić za osobną technikę, ale takie "iai" (że przebiegają koło siebie i omewaszindeiru) to można podciagnąć pod używanie podstawowej techniki na full szybkości. Jest trochę do uzgadniania i ogarniania, ale w ostatecznym wyniku to raczej warto imo. Tworzenie tych odłamów technik byłyby dozwolone wraz z wyższą rangą (tak samo korzystanie z odłamów już istniejących stylów walki).

Idea Trzecia - Limit Czasowy

Czas strasznie ograbia z chęci do robienia czegokolwiek. Załóżmy że mamy taką "przygodę sprzed miesiąca bo byłem na wakacjach, przerwe sobie robiłem, w szkole cisno" i inne takie. Teraz, po tym miesiącu trzeba sprawdzić co tam się działo, bo już nie pamiętam tej przygody, Game Master też musi sobie odświeżyć bo już zapomniał co się działo i wgl. Takie bez sensu wgl. Nikomu się nie chce. Zawsze laliśmy na to, bo co, nikogo to niby nie boli, jeśli mamy przygodę pojedynczej osoby, to ona stopuje tylko siebie i nikogo innego. Tylko takie myślenie strasznie nam miesza w ogarnianiu forum, wgl Mistrzowie się rozleniwiają, wszystko idzie powoli i wgl. Ogólnie nikomu się nie chce grać, więc jest i tak źle i tak niedobrze. Za szybkie czy za wolne pisanie postów wypala wszystkich.

Moją wizją byłyby tutaj ostrzejsze regulacje dotyczące czasu wypuszczania postów, jeden dziennie, jeden na dwa dni max, możnaby ustalić "tryby" przygód ze względu na prędkość z jaką leci, że "ekspresowy" to byłyby może i nawet min. 3 posty dziennie, "normalny" to 1 post dziennie, "powolny" to 1 post na dwa dni itd, żeby to był jakiś wymóg i dla MG i dla gracza. Zawsze można sobie zrobić przerwę z jakiś powodów, ale jeśli taka przerwa miałaby trwać ponad 2 tygodnie, to zdaje mi się że nie ma sensu ciągnąć jednej przygody i powinna ona zostać zakończona, żeby nie było wracania do tego samego po dłuższej przerwie. Dwa tygodnie to dosyć krótki czas, ale zdaje mi się że forum będzie znacznie płynniejsze jeśli coś takiego zostałoby wprowadzone. Wincyj życia. Jeśli ktoś będzie sobie robił dłuższą przerwę to albo będzie miał determinację żeby szybciej ukończyć obecną przygodę, albo będzie musiał przerwać i po przerwie będzie można elegancko zacząć z czymś świeżym, nowym.


Cośtam jeszcze bylo ale piszę to od trzech godzin z przerwami i zgubiłem kartkę gdzie to sobie rozpisałem, więc zostawię was póki co z trzema ideami. Nie żeby nam się śpieszyło czy coś. Chciałem generalnie też wywalić nieoficjalnych GMów i wgl i cośtam, przypomne sobie.
Avatar użytkownika

Kin Mato
 
Posty: 80
Dołączył(a): 30 lis 2013, o 15:07
Załoga: Załoga Kina Mato
Sojusz: Rebelianci

Powrót do Propozycje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron